Reálné fotky, nebo fotobanky? Aneb co se víc vyplatí

2.12. 2021Zdeněk Polansky313x

O tom, že fotografie hrají důležitou roli (nejen) v online světě není sebemenších pochyb. Často právě ony přitáhnou pozornost, zaujmou a přesvědčí potenciální zákazníky k nákupu či jiné akci. Jenže kde je brát, aby vypovídaly něco skutečně o vás, vašem produktu, službě nebo firmě. Ano, fotobanky jich nabízí nespočet…, ale je to vždy ta správná cesta?

Hned ze startu pro vás máme hádanku ve stylu kultovního seriálu Věřte nevěřte: Je následující reklama reálnou kreativou, anebo je to jen fikce? 

Dočtěte článek až do konce, abyste zjistili správnou odpověď.

Výhody vs. nevýhody fotobank

Fotobanky mají řadu výhod. Mezi největší z nich jistě patří rychlá dostupnost, obrovské množství fotografií, obrázků a videí, a kolikrát i příznivá cena. Stačí tedy pomocí klíčových slov a filtrů najít přesně to co hledáte a máte vystaráno. Je to ale opravdu to nejlepší pro váš byznys?

Podklady z fotobank může využívat každý. Značnou nevýhodou proto je, že ty samé fotografie či videa se mohou objevit u vaší konkurence. Klienti si tak nespojí, že se jedná právě o vás. Nebo hůř…, můžou si vás spojit s jinou značkou, se kterou mají špatné zkušenosti. A to určitě nechcete.

Další velkou nevýhodou je také fakt, že mnoho fotek z fotobank působí vyumělkovaně a až moc dokonale. Lidé už mají této strojenosti a falešných úsměvů v reklamách, na webových stránkách či sociálních sítích tak trochu plné zuby. Chtějí vidět přirozenost a reálné obyčejné lidi, kteří za projektem, produktem nebo firmou opravdu stojí. Toho si samozřejmě všimli i Facebook a Instagram a zcela logicky začali upřednostňovat reálné kreativy.

 

Tvořte příběh své značky

Fotografie a videa dokážou naprosto skvěle propojit brand se zákazníky. Tak proč toho nevyužít a nevybudovat si díky nim lovebrand. Pokud chcete v byznys světě opravdu vyniknout, zaměřte se na osobitost, originalitu a neokoukanost. Právě tyto vlastnosti se v podnikání cení zlatem.

K tomu však potřebujete vlastní fotografie. Jen ty totiž dovedou sdělit osobní příběh a vytvořit hluboký vztah s publiky. Pomohou značku personalizovat a pro zákazníky bude mnohem snazší se s ní ztotožnit. A to je přesně to, co potřebujete. Zapůsobit na ně autentičností a přirozeností, které vám dodají nejen tu správnou jedinečnost, ale také důvěryhodnost.

 

Investice do vlastní produkce se vyplatí

Při budování srdcového brandu je jednoznačně ideální cestou vlastní produkce a videoprodukce. Narozdíl od fotobank se vaše fotografie, obrázek nebo video objeví skutečně jen u vás. Můžete tak naplno kontrolovat a řídit prezentaci své firmy či značky, což vám přinese ty nejlepší výsledky.

Osobité a originální podklady pro obsah jsou mnohem přínosnější než desítky či stovky fotografií a videí, které najdete na každém kroku.

Kromě toho ušetříte i spoustu času při zdlouhavém hledání té správné fotky či videa, které perfektně podpoří vaši myšlenku nebo vizi. Podklady přesně podle svých představ budete mít ihned k dispozici, a to bez složitých úprav, aby vypadaly jednotně a ladily s ostatními.

 

Děláme naše klienty zapamatovatelnými

Jelikož víme, jak moc jsou autentické fotografie a videa pro prezentaci produktu, firmy nebo značky důležité, pro řadu našich klientů je sami vytváříme. Jsou díky tomu opravdu jedineční, dobře rozeznatelní a zapamatovatelní. A nám se tak daří maximálně podpořit jejich byznys a budovat stabilní vztah s publiky. 

 

Čísla mluví jasně

To, že je vlastní produkce mnohonásobně výhodnější potvrzují samozřejmě i jasná čísla. Srovnali jsme několik uměle vytvořených bannerů s přirozenými kreativami, které jsme použili ve facebookové reklamě u našich klientů. Přestože se každý z nich věnuje naprosto odlišnému odvětví podnikání, u všech byly výsledky ohromující.

Zájem o příspěvek s reálnou kreativou, ať už se jednalo o like, komentář, sdílení nebo prohlížení fotky či videa, byl násobně vyšší. Tudíž se výrazně snížila i cena za reklamu za každého jednoho člověka, který provedl některou z uvedených akcí. Zatímco u klasického banneru byla cena značně vyšší, a pro klienta tedy pochopitelně méně výhodná.

Dokonce i Facebook vyhodnotil kvalitu reklamního příspěvku s přirozenou kreativou jako nadprůměrnou. U banneru s fotografií či obrázkem z fotobanky se naopak držel při zemi a označil jej za průměrný – ne tolik zajímavý, jedinečný.

Plusové body však reálná kreativa získala i v případě CTR (Click Through Rate) neboli míry prokliku. Jednoduše řečeno, procento lidí, kteří tuto reklamu viděli, klikli na ni a dostali se na web klienta, bylo ve všech případech vyšší než u umělé kreativy/banneru.

Také v případě CPC (Cost per Click) neboli ceny za proklik za jednoho člověka se tato částka značně snížila, a to o více než 50 %. V některých případech dokonce o (ne)uvěřitelných 70 % nebo 90 %. To už je bezpochyb úžasná úspora.

To stejné však platí i u CPM (Cost per Mille) neboli ceny za tisíc zobrazení. Jedná se o cenu, kterou zaplatíte za každých 1 000 zobrazení reklamy. U některých kreativ s vlastní fotografií jsme dokázali snížit cenu až o úctyhodných 85 % oproti ceně u banneru s fotkou z fotobanky.

Takže suma sumárum…

… nejenže fotografie a videa z vlastní produkce mnohem více zaujala publika i samotný Facebook, ale klienti za reklamu s přirozenými kreativami zaplatili výrazně méně peněz. Navíc jim přinesly násobně více prokliků na web a následných konverzí. Co víc si přát pro úspěšný byznys.

Nepodceňujte proto sílu vlastních fotografií a videoprodukce. Investice do nich se vám mnohonásobně vrátí. Stejně jako letecké společnosti Emirates, která opět vsadila na originalitu. Svou reklamou, kdy letuška v typické uniformě této aerolinky vystoupala do 828 metrů nejvyšší budovy světa všem doslova vyrazila dech a naprosto bravurně na sebe dokázala strhnout pozornost. Nejen svých věrných klientů, ale celého světa.

 

Je videoreklama ze začátku článku reálná nebo vám jen věšíme bulíky na nos?

TO VIDEO JE JASNÁ FIKCE, NA TO MĚ NENACHYTÁTE! >>>

MYSLÍM, ŽE JE TO VLASTNÍ PRODUKCE SE SKVĚLÝM NÁPADEM A DLOUHÝM PLÁNOVÁNÍM >>>

Zdeněk Polansky
Spolumajitel a zakladatel digitální agentury GreenSocS, která se věnuje komplexní správě firemních sociálních sítí. Ve firmě je hlavním tvůrcem a zastřešuje reklamní kampaně.
Komentáře