10 kroků, jak účinně zabezpečit facebookový účet. Chraňte své podnikání na sociálních sítích!

24.3. 2021Zdeněk Polansky345x

Nikdo nechce zažít situaci, kdy se nebude moct přihlásit do svého soukromého nebo firemního profilu na Facebooku. Nebo ještě hůře – sledovat, jak si ho přivlastnil někdo jiný, kdo na něj nemá sebemenší právo, zveřejňuje vaším jménem reklamu, kterou jste si rozhodně neobjednali, a z bankovního účtu jen mizí peníze. 

 

Ano, tyto případy se opravdu staly a dějí. Krádeže profilů na sociálních sítích jsou čím dál častější, a proto v žádném případě nepodceňujte zabezpečení svého účtu na Facebooku. Poradíme vám, jak v 10 krocích co nejlépe zabránit tomu, aby vám nezvaný host ukradl přístup a zneužil váš účet.

 

Skutečné jméno a fotka

U firemního účtu vždy používejte své skutečné jméno a reálnou profilovou fotografii. Proč na tom tolik záleží? Pokud by došlo k odcizení vašeho profilu, budete se při snaze získat ho zpět prokazovat svými doklady totožnosti. A to by se vám dařilo jen těžko, pokud byste měli u svého účtu uvedené nereálné jméno a fotku, ze které nejde nic poznat.

 

Dvoufázové ověření

Dvoufázové ověření je bezpečnostní funkce, která se zakládá na dvou nezávislých způsobech ochrany účtů na sociálních sítích. Může jít například o kombinaci hesla a SMS kódu, který vám Facebook zašle na váš mobilní telefon. Potvrzujete tak dvěma různými způsoby, že se přihlašujete k účtu opravdu vy. Tuto funkci si zapněte u osobního účtu i v Business Manageru.

 

Business Manager

Pokud sociální sítě využíváte k podnikání, určitě si založte Facebook Business Manager. Tento nástroj vám výrazně zjednoduší správu účtů pro reklamu, stránek i lidí, kteří s nimi pracují. Vše máte na jednom místě, navíc Business Manager chrání vlastnictví vašich firemních stránek.

 

Druhý admin v Business Manager

Jedním ze základních pravidel bezpečnosti na firemních sociálních sítích jsou vždy přístupy z alespoň dvou rozdílných účtů. Mějte proto v Business Manageru nastaveného ideálně druhého admina. Kdyby jednomu z vás byl účet zablokován nebo odcizen, máte tak k dispozici i druhý účet (druhého admina), díky kterému se do Business Manageru budete moct přihlásit, lépe ho zabezpečit a odstranit nezvané hosty, kteří do něj nepatří.

 

Ověření totožnosti profilu

Pokud chcete zveřejňovat reklamy týkající se sociální problematiky, voleb nebo politiky, využijte Potvrzení vaší totožnosti. K ověření totožnosti budete potřebovat občanský průkaz či jiný doklad, který si Facebook vyžádá.

 

Ověření firmy

V Business Manageru v sekci Nastavení firmy doplňte veškeré informace o firmě: oficiální název společnosti, sídlo společnosti, IČ (případně DIČ) a další požadované údaje. Následně spusťte ověření. 

 

Ověření domén

V Business Manageru v sekci Bezpečnostní značky si vyberte položku Domény. Přidejte všechny domény, které budete spravovat a jakým způsobem chcete doménu ověřit.

 

Více platebních karet v Business Manageru

Doporučujeme vám mít v Business Manageru nastaveno více platebních karet. Máte tak větší jistotu, že i v případě zablokování jedné karty nebo vypršení její platnosti, se nastavené a běžící reklamy nepozastaví a nijak to nezkomplikuje vaši práci.

 

Neobcházet Facebook

Co to znamená? Nesnažte se vytvářet falešné účty, více business manažerů atd. Mějte vždy jen reálné profily, které si napojíte do jednoho Business Manageru a pečlivě ho zabezpečte.

 

Kontrolovat, kdo má přístup

Má do vašeho Business Manageru přístup více lidí či partnerů? Nezapomínejte na pravidelnou kontrolu, zda mezi nimi není někdo, kdo už přístup rozhodně mít nemá.

 

Těchto 10 kroků vám pomůže zabezpečit před nenechavci a hackery nejen váš firemní účet na Facebooku, ale hlavně vaše podnikání. Nezapomínejte na ně. Vše si nastavte, a chraňte tak svůj byznys na sociálních sítích.

Potýkáte se s nepříjemnou situací a přišli jste o práva ke svým stránkám, profilům nebo Business Manageru? Ozvěte se.

Zdeněk Polansky
Spolumajitel a zakladatel digitální agentury GreenSocS, která se věnuje komplexní správě firemních sociálních sítí. Ve firmě je hlavním tvůrcem a zastřešuje reklamní kampaně.
Komentáře