Jak na marketingovou strategii aneb proč je dobré ji mít

30.9. 2020Tereza Polansky309x

Chcete uspět ve svém podnikání? Myslíte to s ním opravdu vážně? Potom v žádném případě nepodceňujte přípravu. Jen tak budete efektivně růst a zvyšovat své zisky. Jak na to? Na začátku v žádném případě nezapomeňte na promyšlenou marketingovou strategii – mapu, která vám ukáže správnou cestu k úspěšnému byznysu.

 

Bez marketingové strategie ani ránu

Marketingová strategie je taktický dokument, jež by měl být nedílnou součástí každé firmy. Bohužel je ještě stále její důležitost podceňována, což je velká škoda. Nikdo se přece nechce připravovat o zisky či nové i věrné klienty. Dává vám jistotu, že jdete správným směrem. Napoví vám, jak postavit skvělou kampaň, jak správně oslovit svého zákazníka, nebo jaké komunikační kanály jsou pro to ty nejlepší. A také, že to, co děláte, děláte dobře.

 

Marketingová strategie je základ vzkvétajícího byznysu. Proč? Protože při jejím promyšleném sestavení na míru s ní dokážete velké věci. Odhalíte skryté hrozby, jasně definujete cíle i cílové skupiny a určíte si správný směr.

 

Díky tomu přesně víte, na jaký cíl se zaměřit a kudy se k němu vydat. Netříštíte zbytečně svou pozornost, nepřebíháte od jednoho pokusu k druhému a neztrácíte tak drahocenný čas. A to je klíč k úspěchu pro každého, kdo chce vydělávat a budovat své podnikání efektivně.

marketingová strategie vtip

Co jí nesmí chybět

Hodnotná strategie vychází z průzkumu trhu, konkurence, určení cílové skupiny a ideálního zákazníka, silných i slabých stránek. Rozhodně nesmí chybět ani cíle společnosti a definice marketingového mixu. Jakmile toto všechno máte zjištěno, prozkoumáno a zpracováno, přichází na řadu příprava marketingového plánu.

 

Jaký je rozdíl mezi strategií a plánem? Jednoduše řečeno – marketingová strategie je strategický dokument, jež obsahuje veškeré informace o vás, firmě, produktech či službách, konkurenci, vaší filozofii, cílech atd. Dokument, který vám říká, jak na trhu uspět. Marketingový plán je oproti tomu přehled konkrétních činností, jak stanovených cílů dosáhnout.

 

Jak ji dělají Greeni?

Chcete vědět, jak to děláme my a díky čemu vám pomůžeme na cestě k opravdu výdělečnému podnikání, které vás bude bavit? Prozradíme vám to…

 

Konzultace plná zvídavých otázek

Abychom vytvořili funkční a propracovanou marketingovou a komunikační strategii na míru, je tenhle krok naprosto nezbytný. Během úvodní konzultace klademe mnoho zvídavých otázek a pozorně nasloucháme a sepisujeme odpovědi. Sbíráme vše, co nám pomůže udělat si co nejpřesnější obrázek o klientovi, jeho firmě, značce, produktech či službách. O filozofii, vizi, plánech společnosti atd.

konzultace je naprostý základ

konzultace

 

Hloubkové analýzy (nejen) trhu

Veškeré sesbírané informace následně důkladně procházíme. Do nejmenších detailů prozkoumáme produkty či služby, klientem nastavené systémy a dokonce se projdeme celou cestou nákupního procesu. Samozřejmě si pořádně proklepneme i trh, na němž se chce klient pohybovat – bez toho by to nešlo. Jen tak je šance na něm skutečně uspět a udržet se nahoře.

 

Na zoubek se však vždy díváme i konkurenci. Tak zjistíme konkurenční výhody a ideální zbraně, jak získat nové zákazníky na stranu našeho klienta. Společně rozebereme, na čem vystavět zákazníkovu důvěru a přidanou hodnotu, kterou mu náš klient svojí službou či produktem přináší, a najdeme ideální nákupní atributy neboli důvody k nákupu.

 

Naším cílem je klienta připravit na všechno – na skvělé podnikatelské příležitosti, které si díky tomu nenechá jen tak ujít, nebo případné hrozby. Být připraven na možná rizika se v byznysu určitě vyplatí. K tomu dokonale poslouží klasická SWOT analýza, která obsahuje i silné a slabé stránky nebo výběr základních elementů podnikání.

 

Věříme síle archetypů

Víme, stejně jako velké a známé značky, že archetypy se dají v marketingu skvěle využít k systematickému budování značky a povědomí o ní. Proto se svými klienty hledáme jejich marketingový archetyp. Pro své zákazníky budou lépe zapamatovatelní a dosáhnou tak lepších výsledků.

 

Vše zapracujeme do 4G matice  

Na základě zjištění všech potřebných informací a výsledků analýz se vrháme na přípravu 4G matice. Ta se podrobně věnuje stanoveným:

4G matice

S její pomocí dostane výsledná marketingová a komunikační strategie jasné obrysy a cesty, jak uspět na trhu.

 

Na závěr pak vytváříme přehledný marketingový plán formou myšlenkové mapy. Tak naši klienti přesně vidí nejen komunikační kanály, ale i návrhy vizualizací a obsahu, kterými je budeme propagovat.

 

Díky naší strategii ušité přímo vám na míru nebudete už střílet od boku, ale zamíříte přesně na terč. A rovnou do černého. Věřte, že budete bodovat. Až okusíte plody skvěle sestavené strategie, dáte nám za pravdu. Budete si užívat úspěchu a hrnoucích se klientů. Nevěříte? Přesvědčte se!

Tereza Polansky
Spolumajitelka a zakladatelka digitální agentury GreenSocS, která se věnuje komplexní správě firemních sociálních sítí. Ve firmě zajišťuje plynulý chod, její rozvoj a péči o celý tým.
Komentáře