Dynamický retargeting (nejen) pro e-shop

25.6. 2018Zdeněk Polansky2004x

Představte si, že uděláme z vašeho e-shopu kamennou prodejnu. Klient prochází po ulici, uvidí billboard s informací: obchod za padesát metrů vpravo. Se zaujetím ujde těch padesát metrů a vpravo uvidí vaši krásnou ceduli nad obchůdkem. Hned vedle stojí cedule: vstupte dál. Klient tedy  vejde k vám do obchůdku. Vy klienta přivítáte a provedete ho po prodejně.

Možná prodáváte boty. Klient si vyzkouší jedny, druhé a možná desatery. Vysvětlíte mu, z jaké jsou kůže, kde byli vyrobeny i která celebrita takové boty nosí. Na konci slavíte úspěch a klient odchází s několika krabicemi bot.

To je upřímně celkem hodně bodů, kterými musel klient projít. Od prvního billboardu až po zaplacení u poklady. Velmi podobně to chodí i na e-shopu. V současné době potřebuje klient i více něž 10 impulzů, aby nakoupil.

Jak na to, aby zákazník nakoupil právě u vás?

Vyvinete velké úsilí a podaří se vám dostat potenciálního zákazníka na e-shop. Najednou ale ztrácíte možnost mu vše vysvětlit osobně a přesvědčit ho, aby nakoupil právě u vás. Tady za vás převezme práci právě dynamický retargeting, díky kterému máte možnost dát zákazníkovi dostatečné množství impulzů i prostor k nákupu.

 

Rozdíl mezi retargetingem a dynamickým retargetingem

Klasický retargeting zjednodušeně spočívá v tom, že cílíme zpětně reklamu na lidi, které jsme si již někdy v minulosti označili Facebook pixelem. Dynamický retargeting má své kouzlo v tom, že můžeme pracovat s jednotlivými produkty vašeho eshopu. Určitě jste se s tím už také setkali. To je ta reklama, která vám zobrazuje produkt(produkty), který jste si v internetovém obchodě prohlíželi.

 

Chování dynamického retargetingu

Dobře nastavený dynamický retargeting nikdy nesmí klienta doslova pronásledovat a otravovat dnem i nocí. To taky určitě znáte. Někdy jste navštívili e-shop, ze zvědavosti prohlídli pár produktů a ještě půl roku poté se vám zobrazuje něco, co už jste si buď už koupili, nebo vás to dávno nezajímá.

Pravé kouzlo dynamického retargetingu spočívá v nastavení publik.

Co to znamená? Chcete se jen připomenout lidem, kteří už své zboží dali do košíku, ale nedošli k podkladně, aby dokončili a potvrdili objednávku? Nebo si váš zákazník prohlížel nějaké zboží a ještě váhá před nákupem. Čeká na správné argumenty, proč si daný produkt/službu koupit.Možná ho také konkrétní produkt zrovna příliš neoslovil, protože je drahý a vy máte levnější alternativu, kterou můžete nabídnou.

Přesně podle těchto kritérii můžete nastavit své kampaně. Důležité je dát si záležet na popisech a i grafice všech kampaní, ke každému produktu.

 

Nezapomínejte na své klienty

„Udržení klienta je 10x levnější, než získání nového.“ Tuhle větu jste už určitě někdy slyšeli. A je na 1.000 % pravdivá!

To, že u vás klient nakoupil, znamená, že k vám získal důvěru. Proto je důležité o tuto důvěru nepřijít a naopak ji stále budovat a prohlubovat. Rozhodně mu za objednávku poděkujte a navažte pravidelnou komunikaci. Jak na to radíme tady.

Hned potom přichází na řadu opět dynamický retargeting. Pokud máte spotřební zboží, určitě si dovedete spočítat, za jak dlouho bude váš klient opět potřebovat doplnit zásoby. Vy se mu tak můžete znovu třeba po měsíci připomenout, aby nakoupil.

Pokud zrovna spotřební zboží neprodáváte, váš klient určitě potřebuje doplňky nebo další jiné produkty. Ale to už určitě víte, protože znáte své klienty nejlépe 🙂

 

Napiště nás do komentářů a podělte se, co dál nabízíte svým klientům po prvním nákupu. Využíváte k tomu právě retargeting?

Zdeněk Polansky
Spolumajitel a zakladatel digitální agentury GreenSocS, která se věnuje komplexní správě firemních sociálních sítí. Ve firmě je hlavním tvůrcem a zastřešuje reklamní kampaně.
Komentáře