Budování komunity pomocí e-mail marketingu

25.9. 2017Tereza Polansky1104x

Vaše komunita je váš poklad v podnikání. Pokud chcete uspět, potřebujete zákazníky a nejsnazší je získat zákazníky z vaší komunity, naladěné databáze kontaktů na váš produkt či projekt. Budujte důvěru, budujte vztahy. Vaši zákazníci vám to vrátí.

K čemu je budování komunity (databáze) dobré?

  • Ze zvědavců a fandů se stanou zákazníci
  • Ze zákazníků se stanou věrní, vracející se zákazníci
  • Vaše novinky a důležité informace se dostanou k těm správným lidem
  • Zvýší se návštěvnost vašich stránek
  • Zlepší se prodeje
  • Zvýší se povědomí o vaší značce a hodnota firmy
  • Budujete vztah se svými zákazníky

 

Co je to ta databáze?

Vaše komunita – jsou to lidé, ideálně zákazníci, které zajímá to, co děláte a nabízíte. Databáze – to jsou takové Zlaté stránky s kontakty na lidi z vaší komunity.

Taková databáze se nedá koupit. Nedá se ani zneužívat – nemůžete ji spamovat, když zrovna potřebujete něco prodat nebo odškrtnout položku v marketingovém plánu.

Ano, vybudovat kvalitní komunitu a databázi stojí dost času a energie. Je to stejné jako s každým vztahem. Pokud od dívky při prvním setkání získáte číslo, je to úspěch. Ale ještě není vyhráno. Když ho uložíte do šuplíku, jako byste ho neměli. Když slečně začnete posílat vlezlé nabídky, nejspíš vás zablokuje a je konec.

 

Jak tedy o svou komunitu pečovat a budovat kvalitní databázi?

Už máte nějakou databázi klientů?

Pečujte o ni! Posílejte hodnotný obsah, budujte důvěru a vztah. Vaši zákazníci s vámi pak rádi zůstanou v kontaktu a nejen, že u vás znovu rádi nakoupí, ale doporučí vás i svým známým.

 

Nemáte databázi? Začněte ji budovat!

Umístěte na svůj web jednoduchý formulář na sběr emailů, možnost přihlášení se k odběru novinek, e-book nebo jiný “magnet”.

Buďte aktivní na sociálních sítích. Samozřejmě nemusíte být na všech, vyberte si jednu, dvě, které jsou pro vaše podnikání nejvhodnější a začněte sdílet zajímavé informace, fotky nebo videa o vašich službách. Zároveň přidejte pro zájemce možnost zadat email – ať už pro přihlášení k newsletteru nebo pro zaslání hodnotného obsahu. Čas od času můžete vyzvat své fanoušky k přihlášení se k odběru.

Uspořádejte soutěž, nechte účastníky hádat, hlasovat nebo si vytočit výhru – a samozřejmě zadat emailovou adresu.

Podpořte své marketingové cíle PPC reklamou a přiveďte na svou stránku více návštěvníků, které váš obsah a služby zaujmou, a rádi se přihlásí k odběru.

Sbírejte a pracujte s emaily, které už máte – obchodní partneři, bývalí zákazníci, kontakty z živých akcí.

Získali jste kontakt? To znamená, že má daná osoba zájem o vás vědět víc. Ozvěte se co nejdříve, než zapomene, že vám email dala.

 

Co můžete svým odběratelům posílat?

Zjistěte, co vaše zákazníky zajímá a podle toho připravte své maily. S čím chtějí pomoci? Co je zajímá? Můžete využít dotazník, nebo se zeptejte přímo.

Připravte sérii emailů, která vašim kontaktům pomůže, zaujme je, přesvědčí, že nejste spameři nebo amatéři, a naučí je otevírat vaše zprávy. Můžete například vytvořit sérii o tom, jak nejlépe používat váš produkt nebo službu.

Představte váš tým. Buďte osobní a budujte vztah.

Dejte vědět o tom, co se u vás děje. Máte nový článek? Pořádáte soutěž? Mohou vás někde vidět? Natočili jste zajímavé video?

Sdílejte úspěch vašeho klienta – s čím jste mu pomohli a jaké jsou výsledky? Zkrátka vhodně sdílejte pěknou referenci.

Samozřejmě můžete poslat tipy a informace o svých službách a produktech – ne jako prodejní leták, ale ukažte hlavní výhody, vlastnosti…

Odměňte své věrné – překvapte je dárkem, slevovým kupónem…

Možností je skutečně mnoho. Najděte s i chvilku, zamyslete se a pište srdcem. Nechtějte primárně prodávat, chtějte předávat hodnotu.

 

Mít vlastní komunitu fanoušků, odběratelů, zákazníků je ta nejefektivnější cesta, jak komunikovat i prodávat. Úspěšnost email marketingu je stále vysoká a patří k těm nejlepším formám marketingu. Největší výhodou je, že databáze je vaše. I kdyby skončily sociální sítě, své kontakty už prostě máte.

 

Máte své tipy nebo rady? Podělte se v komentářích…

Tereza Polansky
Spolumajitelka a zakladatelka digitální agentury GreenSocS, která se věnuje komplexní správě firemních sociálních sítí. Ve firmě zajišťuje plynulý chod, její rozvoj a péči o celý tým.
Komentáře