Pixel jako nálepka

26.3. 2018Zdeněk Polansky774x

Facebook pixel – často skloňované slovo ve spojitosti s digitálním marketingem. Ale co to vlastně je? K čemu je dobrý a proč bychom ho měli chtít využívat? Možná máte ve spojitosti s pixelem mnoho otázek. Dnes si zkusíme na pár z nich odpovědět.

Co je to Facebook pixel?

Facebook pixel je sledovací kód Facebooku. Tedy přesněji vaší facebookové reklamy. Představte si lepík. Každý už jsme někdy někam nalepili lepík a něco si na něj poznamenali, ať už bylo v učebnici, k monitoru, nebo jsme tak někde nechali někomu vzkaz. V lepším případně na lednici, v tom horším na zádech kamarádovi ze základní školy. A pixel je vlastně takový malý, nenápadný lepík s poznámkami ve světě internetu.

 

K čemu je Facebook pixel dobrý?

Důležité je uvědomit si, proč pixel potřebujete jako podnikatel v prostředí digitálního světa. Odpověď je jednoduchá. Přeci nechcete na něco důležitého zapomenout. A abychom byli ještě přesnější, v našem případě se jedná o člověka, který něco udělal. Potenciálního zákazníka, který s vámi přišel do kontaktu.

Tím se rovnou dostáváme k druhému důležitému bodu. Kromě toho, že díky Facebook pixelu nezapomeneme na daného člověka a neztratí se nám z dohledu, si k sobě pixel poznamená informace o tom, co daný člověk udělal na místě, kde jsme si Facebook pixel nasadili. Nejen, že nám tedy „onálepkuje“ každého človíčka, který projde kolem, ale napíše nám k němu, co dělal, když šel zrovna kolem. A to se v reklamě přeci hodí, no ne?

 

Využití v praxi

Názorné příklady jsou nejlepší, a tak si zkusíme říct, jak to může vypadat v praxi a k čemu nám může být pixel reálně přínosem. Důležitý je fakt, že minimální množství akcí, které lidi v současné době provádí, je opravdu impulzivních. Zároveň v případě, že je nějaké jednání skutečně impulzivní, nastupuje na scénu paměť. S množstvím informací, které se na nás valí každým dnem, vyhodnocujeme, zpracováváme a vytěsňujeme maximum nepotřebných dat. Pravděpodobně se shodneme, že méně důležité věci všichni extrémně rychle zapomínáme.

Pokud nezaujmete a nechytíte kormidlo pevně do svých rukou, váš návštěvník o vás pravděpodobně už zítra nebude vědět. Úspěchem je tedy zajistit, abychom my, ani někdo „zatím neznámý“ nezapomněl!

Internet a sociální sítě zkrátily veškeré vzdálenosti na nulu. Na internetu jsou milióny lidí, kteří jsou na dosah ruky lusknutím prstu. Chytrý podnikatel dnes už ví, že pokud chce uspět, musí lidem kolem sebe říct, že existuje, co dělá, proč to dělá, pro koho už to dělal v minulosti a vysvětlit všechna „proč“.

 

Jak při tom zároveň neutratit hromadu peněz?

Řekněte to těm správným lidem. Lidem, které váš příběh či produkt bude skutečně zajímat a rádi si to všechno poslechnou.  Lidem, kteří už o vás projevili zájem, navštívili váš web. Možná i několikrát, ale ještě jim schází ten pravý argument, proč by měli udělat právě to, co po nich chcete. A tady je pixel odpoveď na všechny vaše otázky. ?

Nasadťe pixel na webové stránky, připojte si ho k reklamním kampaním, vložte si ho do aplikací a na všechna další místa, kam vám přicházejí vaši potenciální zákazníci. Nechte pixel poctivě pracovat a lepit na všechny, kteří projdou kolem, krásné barevné lepíky s užitečnými informacemi. Nezapomínejte na ty, kteří šli kolem a zařiďte, aby ani oni na vás nezapomněli.

 

A na závěr ještě několik užitečných rad:

  • Facebook pixel nasazujte úplně všude, kde můžete (na každém webu je to samozřejmost).
  • Ikdyž zrovna nic nepropagujete, nechte pixel pracovat a poctivě „lepit lepíky“.
  • Dejte si pozor při nastavování pixelu. Ještě předtím, než ho nasadíte, promyslete si a podle toho upravte, jaké všechny informace chcete, aby vám pixel získával.
  • Facebook pixel může shromažďovat informace: kdo k vám přišel, kdo nakoupil, kdo a co přidal do košíku, ale nenakoupil a hromadu dalších hodnotných informací, které byste měli o svých zákaznících rozhodně vědět.

 

Byl pro vás tento článek přínosem? Máte pixel nasazený všude, kde byste ho mít měli? Pokud ještě ne, obraťte se na nás a společně to zmáknem 🙂

Zdeněk Polansky
Spolumajitel a zakladatel digitální agentury GreenSocS, která se věnuje komplexní správě firemních sociálních sítí. Ve firmě je hlavním tvůrcem a zastřešuje reklamní kampaně.
Komentáře