O vlas silnější spolupráce. Jak to s Novým Hárem® dopadlo?

23.11. 2021Tereza Polansky61x

Pamatujete si naši loňskou akci Daruj den? Protože jsme se všichni jednomyslně v Greenu shodli, že se den s Plzeňským pivovarem v Mostě povedl na jedničku, chceme každý rok v rámci jednoho dne darovat to nejlepší, co umíme. A letos jsme se rozjeli ve velkém – místo jednoho dne jsme upekli několikadenní akci a stálo to za to! Nahrála tomu možnost pomoci podpořit smysluplný projekt s hlubokou myšlenkou a silným příběhem.

Aby mohlo Nové Háro nést odkaz své zakladatelky a darovat paruky ještě více dětem, potřebovali získat nové dárce. Vlasů málo nebylo, ale finance na výrobu paruk pro děti s onkologickým onemocněním jim scházely. Proto jsme se rozhodli využít našich zkušeností s výkonnostním marketingem na sociálních sítích a finanční dárce Novému Háru přivést.

 

Touha a myšlenka pomáhat žije dál

Nové Háro je neziskový spolek, za kterým stojí silný a inspirativní příběh mladé dívky se srdcem na správném místě – zakladatelky Markéty Zagrapanové. Když jí v pouhých 14 letech diagnostikovali zhoubný nádor v noze, musela poprvé podstoupit svůj životní boj. Bohužel ne naposled. Onemocnění se jí dvakrát vrátilo, a nakonec v roce 2018 v 19 letech svůj boj s rakovinou prohrála. 

Díky rodině, přátelům a dobrovolníkům její touha a myšlenka pomáhat ostatním dětem a dospívajícím s onkologickým onemocněním žije dál.

Stejně jako Markétku i spoustu dalších dívek a kluků velmi trápí ztráta vlasů, o které přicházejí v důsledku chemoterapeutické léčby. Neztrácí totiž jen vlasy, ale i kus sebe, svého sebevědomí, sil… 

Právě proto Nové Háro pomáhá výrobou paruk na míru, a to z pravých lidských vlasů. Díky tomu, jak přirozeně vypadají a krásně sedí, dopřávají paruky dětem pocit “normálnosti”, aby byly o vlas silnější. Přesně to se stalo nosnou myšlenkou kampaně, kterou jsme společně vytvořili.

 

Všechno začalo otázkami

Naším úkolem bylo přivést nové dárce, kteří tento neziskový projekt finančně podpoří ideálně pravidelnými příspěvky, a pomůžou tak nejen šířit myšlenku Markétky, ale i nefalšovanou radost z nového hára, které obdarovaným dětem nepochybně dodává sílu v boji s rakovinou i zvídavými pohledy okolí.

Začali jsme se ptát: Jaký vizuál bude fungovat? Markétka, děti, obecné emoce ve spojitosti s nemocí? Jaké texty? Jakou cestu musíme připravit na webu Nového Hára, abychom svůj úkol splnili? 

 

Kampaň nabitá emocemi

V první řadě jsme se potřebovali důkladně seznámit s celým projektem a jeho posláním. Navnímali jsme ho až do morku kostí a začali testovat způsob komunikace. 

Připravili jsme testovací kampaň, abychom zjistili, která sdělení s lidmi nejvíce rezonují:

  • Pocity dítěte, které v důsledku léčby přišlo o vlasy.
  • Fakta o dětském onkologickém onemocnění.
  • Příběh Markétky, která spolek založila a následně podlehla rakovině.
  • Představení spolku Nové Háro a jak funguje.

Z našich hypotéz nejvíce zarezonovalo téma, jak dítě prožívá nemoc, ztrátu vlásků a lítostivé pohledy okolí. Na základě toho jsme s klientem a režisérem Pavlem Soukupem sestavili nosné pilíře pro tvorbu crowdfundingového videa

Klíčem k jeho úspěchu je perfektní prezentace příběhu prožívání dívky, kterou ztvárnila herečka Terezie Holá. Video naprosto skvěle odráží pocity spojené se ztrátou vlasů během chemoterapeutické léčby. Znázorňuje její bolest a smutek…, ale také radost a sílu, kterou jí paruka od Nového hára dodává. Všechny emoce vzdouvající se v divákovi podtrhují rychlé střihy, které donutí neztratit při sledování pozornost. 

Ruku v ruce s tím šla pečlivá příprava landing page na Klub přátel neziskového spolku Nové Háro, kde jsme promyšlenou strukturou nachystali potenciálním dárcům odpovědi na jejich nevyřčené otázky i důvody, proč přispět svými financemi. 

Propagaci videa jsme následně podtrhli remarketingem na všechny, kteří zhlédli video, ale dosud nepřispěli.

 

A přínos pro Nové Háro®?

Během 10 dnů se nám podařilo získat neuvěřitelných 394 dárců, z nichž se 70,5 % stalo pravidelnými přispěvateli. Povedlo se nám tak v extrémně krátkém čase vybrat finanční prostředky na více než 5 nových paruk, což je spousta nové síly pro malé bojovníky s rakovinou. 

Náklady za reklamu činily 11 % z celkové získané částky pro Nové háro v této 10denní kampani, přičemž naše práce byla pro bono, a tudíž nestála organizaci ani korunu. Díky pravidelným darům však budou procentuální náklady v čase ještě dále klesat.

 

Závěrečné zhodnocení

Podpořit tento srdcový projekt se silným příběhem v pozadí pro nás byla radost. Stálo nás to sice pár slz, ale díky hlubokému porozumění, píli a našim zkušenostem s výkonnostním marketingem jsme dokázali během pár dnů přivést dárce, kteří ho i nadále finančně podporují.

„Nové háro se stalo po smrti mé dcery naprosto zásadní součástí mého života. Naše pomoc onkologicky nemocným dětem, jejich příběhy a pomoc novými vlásky pro ně, mi stále dává smysl. Jako člověk z úplně jiného pracovního oboru jsem si však s takto velkou kampaní nevěděla rady a proto, že jsem nechtěla aby dílo režiséra Pavla Soukupa přišlo vniveč, obrátila jsem na GreenSocS. Empatičtí, mladí lidé se zkušenostmi z výkonnostního marketingu byli přesně ti, které jsme potřebovali a bylo pro mě obrovským překvapením, že celou akci pro nás dělali probono. Video je naprosto úžasné, nadčasové, má velký potenciál a my jej v budoucnosti určitě ještě využijeme. Díky kampani nám zůstalo do dnešní doby více než 100 nových členů Klubu přátel a jsme za ně moc rádi. GreenSocS tedy mohu jen doporučit.“ Lucie Staňková, předsedkyně spolku Nové háro

 Víte o někom se srdcem na pravém místě, komu by pomohla naše dobročinná akce Daruj den? Posílejte nám své tipy, protože příští rok je už za dveřmi a my jsme opět připraveni na nové výzvy. 

Tereza Polansky
Spolumajitelka a zakladatelka digitální agentury GreenSocS, která se věnuje komplexní správě firemních sociálních sítí. Ve firmě zajišťuje plynulý chod, její rozvoj a péči o celý tým.
Komentáře