PPC versus Obsah (content)

Obsah vs. reklama

Obsah je král a reklama jeho královna. Každý má svou vlastní úlohu, kterou má plnit a dohromady jsou jedno. Jeden bez druhého však strádají.

Pokud chcete mít fungující marketing, je velmi důležité je od sebe vzájemně neoddělovat. Jen jako celek vám totiž zajistí byznys, který bude obstojně fungovat v digitálním světě Facebooku a Instagramu.

Role obsahu – role krále

Mnoho lidí se stále soustředí pouze na obsah, který produkují a věří, že to vzhledem k náročnosti stačí k tomu, aby lidé nakupovali.

Kdyby to tak fungovalo, bylo by to úžasné! Snadný návod jak rozfungovat obchod by byl na stole, protože by stačilo chrlit nekonečné množství obsahu.

Jenže i tvorba obsahu má svá pravidla, o kterých jsme psali v článku Proč je důležité znát ty, které chcete oslovit. Od ledna roku 2018 přitvrdil i Facebook.

V rámci svých změn zcela potlačil virální dosah obsahu Facebookových stránek a začal tak nepřímo podnikatele tlačit k větší propagaci. To ovšem stále nebere obsahu své kouzlo.

I my máme klienty, kteří svůj základ staví na tvorbě hodnotného obsahu a propagace je až na druhém místě.

Obsah vám totiž buduje důvěru vašich klientů. Odpovídá jim na nevyslovené otázky. Ukazuje, jak to u vás chodí.

Lidé potřebují znát hodnotu vašeho produktu či služby, proto věřte, že než si od vás něco nakoupí, prohlédnou si vaše sociální sítě i web.

Budou chtít poznat váš příběh. Budou chtít vědět, že u vás mohou s důvěrou nakoupit.

Obsah je tedy důležitý a je základním stavebním kamenem pro vaše působení na poli marketingu. Nezapomínejte ale, že pokud tvoříte dobrý content, aby využil svůj potenciál, musíte ho dostat ke svým zákazníkům.

Role reklamy – role královny

Co přináší placená reklama? Je to v zásadě velmi jednoduché. Doručuje vaše zprávy lidem, ke kterým by se váš content samovolně nedostal. Tedy ano, je potřeba propagovat i vašim vlastním fanouškům stránky.

Placená reklama je investice v řádech sta korun. Pokud s ní však jako s investicí budete nakládat a vhodně pracovat, vrátí se vám mnohonásobně.

Vedle samotné propagace je tedy důležitý tzv. funnel. Tedy cesta, kterou zákazníkovi vytvoříte a provedete ho celým příběhem až ke svému vytyčenému cíli.

Celý proces začíná tím, že vás zákazník pozná. Získá ve vás důvěru, zjistí jaké máte reference, v čem je váš produkt nebo služba jedinečný a rád se nechá dovést až k cíli.

Tohle všechno se vám povede právě díky propracovanému reklamnímu prostředí na Facebooku a Instragramu.

Ať už tvoříte obsah nebo reklamu, přemýšlejte nad tím, komu sdělení posíláte. Přemýšlejte nad hodnotami, které jsou důležité pro vaše klienty a oddělte komunikaci v reklamě a Facebook contentu.

Na stránce jsou totiž fanoušci, kteří se chtějí se bavit, chtějí se něco dozvědět a nejen nakupovat. V reklamě to funguje jinak a můžete si dovolit promovat svou značku i produkt stále, pokud víte, s kým v které fázi komunikujete. I v tom vám ale bude reklamní Facebookové prostředí rádo nápomocno.

Zajímá vás k Facebookové reklamě či obsahu něco víc? Ozvěte se 😉

Terka Polansky, GreenSocS
Spolumajitelka a zakladatelka digitální agentury GreenSocS, která se věnuje komplexní správě firemních Facebookových stránek. Ve firmě obstarává projektové řízení a zastřešuje tvorbu obsahu.
Komentáře