Předměty e-mailů

Jak psát předměty e-mailu, aby je příjemci otevřeli

Velká databáze ještě automaticky neznamená, že si váš email přečte hodně lidí. I našim zákazníkům a odběratelům novinek chodí do schránky nejspíš větší množství newsletterů, obchodních sdělení i spamu. Snadno se tak může stát, že váš email skončí nepřečtený nebo dokonce rovnou v koši spolu s ostatními.

Jak to udělat, aby příjemce váš email zaujal a otevřel ho?

Samozřejmě důležitá je pravidelná a hodnotná komunikace. Pokud máte naladěnou, nadšenou databázi fandů, která vyhlíží každý váš email, možná vám odpustí i naprosto nudný předmět (např. Newsletter I. 🙂

Lepší je ale motivovat příjemce k otevření zajímavým předmětem zprávy. Zapracovat na lákavém předmětu – tom prvním, co z vaší zprávy příjemce vidí – je extrémně důležité. Výrazně tím zvýšíte otevíranost a čtenost vašich emailů.

Můžete vzbudit zvědavost, překvapit, vylekat, nabídnout řešení, nastínit důležitou informaci, nebo i trochu nazlobit. Výběr záleží na obsahu emailu a také na vaší databázi a stylu, jakým komunikujete. V každém případě potřebujete předmětem příjemce přesvědčit, že je důležité, aby si zprávu přečetl.

 

Jaké předměty emailů psát?

Lákavé

Pokuste se zaujmout čtenáře. Uvědomte si, jakou máte databázi, jaká je vaše komunita. Proč vás sleduje? Co ji zajímá? Co chce nebo potřebuje řešit? Na jakou otázku chce znát odpověď?

 

Relevantní

Držte se tématu. Slíbili jste tipy na grilování? Pak je pošlete. To od vás příjemce čeká. Rovněž další emaily by měly odpovídat tomu, proč vám zájemce dal svůj email. Pokud budou vaše emaily ve stylu “každý pes – jiná ves”, zájemce může brzy ztratit zájem a nebude vědět, čemu se vlastně věnujete.

 

K věci

Předmět emailu by měl odpovídat tomu, co chcete ve zprávě sdělit. Bulvární styl předmětu zcela od věci nebude působit dobrým dojmem. V dnešní době, kdy je e-mailů ve schránce hodně a času většinou málo, příjemce ocení, když na první pohled pochopí, o čem je řeč a co se v e-mailu dozví.

 

Krátké

Naučte se vystihnout téma pár slovy. Zaujmout v pár slovech. Nejen že v emailech většinou nejsme zvyklí číst literární díla (a nechceme, chceme stručné informace), není na ně ani prostor. Jednak se delší text hůře čte (všude!) a jednak stále více lidí čte zprávy v mobilu. Pokud tedy chcete, aby příjemce dobře viděl, co posíláte, buďte struční a srozumitelní.

 

Jak může v předmětu emailu vypadat?

  • Poslední 3 místa do Chorvatska
  • Jak správně používat ….?
  • Jak ušetřit na….?
  • K čemu jsou dobré květy na talíři?
  • Podle čeho vybírat…?
  • Zítra začínáme!
  • 5 tipů pro lepší…
  • 7 důvodů proč…
  • Zážitek, který mi otevřel oči
  • Poslední možnost přidat se
  • 525 spokojených klientů…
  • Zjistěte, jak/kde….
  • Nové potápěčské počítače na skladě
  • Dlouho očekávaná kniha je tady
  • Slíbený dárek pro Vás

Zpětná vazba

Všímejte si toho, co vám funguje. Zjistěte, jakým způsobem komunikovat právě s vaší databází. Testujte, sledujte statistiky, vyhodnocujte výsledky a vylepšujte každým dalším emailem.

 

Jaký předmět emailu vám v minulosti zafungoval úplně nejlíp a co je váš „zaručený“ tip. Napište nám do komentářů 😉

Terka Polansky, GreenSocS
Spolumajitelka a zakladatelka digitální agentury GreenSocS, která se věnuje komplexní správě firemních Facebookových stránek. Ve firmě obstarává projektové řízení a zastřešuje tvorbu obsahu.
Komentáře
  • Odebírat

    Přihlaste se k odběru novinek na našem blogu a zůstaňte s námi v sociálním kontaktu

    Vaše osobní údaje uchováváme jakoby byly naše vlastní. Ochrana osobních údajů
  • Kategorie
  • Zapojte se na facebooku