Jak jsme změnili povědomí o společnosti aneb z nenáviděné firmy hrdým partnerem regionu

15.1. 2020Tereza Polansky325x

Ano, skutečně je tomu tak. Z nepříliš lichotivého povědomí o významné severočeské společnosti se nám povedlo pomocí vhodně zvolené marketingové a komunikační strategie změnit názor veřejnosti a vytvořit z ní hrdého partnera regionu. Díky práci se sociálními sítěmi jsme úspěšně zapracovali na image této korporace a výrazně navýšili fanouškovskou základnu i počet získaných liků u příspěvků.

 

Společné začátky

Zmíněná severočeská společnost patří mezi důležité a nepostradatelné lídry na trhu zdejšího kraje. Je významným zaměstnavatelem a poskytovatelem služeb, které místní lidé využívají každý den. Proto rozhodně nebyla neznámá, jen neměla zrovna dobré jméno. Když už se na Facebooku objevila nějaká reakce, byla v převážné většině případů velmi negativní.

 

Na podzim roku 2017 jsme proto zahájili spolupráci. Ujasnili si potřeby klienta, vize a společné cíle, abychom mohli co nejlépe zapracovat na změně povědomí o této společnosti.

 

Cíl spolupráce byl jasný…

Naším cílem bylo ukázat korporaci v dobrém světle. Vysvětlit a odkomunikovat její přínosy, a tím se jednou provždy vypořádat s negativním PR. Jak? Otevřeli jsme ji lidem, vzdělávali je, vysvětlovali a ukázali, co vše v regionu dělá (např. sponzoring, akce pro veřejnost atd.), a vybudovali pro ni loajální publikum.

 

Jako neméně významné podcíle jsme si společně určili – zaplnění akcí pořádaných pro veřejnost a úspěšné náborové kampaně. V obou případech se nám to povedlo.

 

Jak jsme postupovali?

V září 2017 jsme převzali správu její facebookové stránky. Z průměrných 4 liků u příspěvku jsme se již o měsíc později dostali na organický dosah videa 9.000 uživatelů, unikátních zhlédnutí bylo 3 .100 a získali jsme krásných 64 kladných reakcí. Zvolená strategie se tedy osvědčila a fungovala skvěle, což dosvědčují i následující čísla.

 

Na začátku roku 2020 jsme měli u příspěvku s fotografií 273 reakcí, 7 pozitivních komentářů a 18 sdílení v rámci komunity složené pouze ze 2 cílových měst.

 

Hlavní message:

  • Hrdý partner regionu (sponzoring, zábavné akce, podpora vzdělávání a rozvoje v kraji). 
  • Férová firma (vysvětlení cenotvorby, výhodnost produktu se zaměřením na ekonomickou i ekologickou stránku, přátelský přístup, informovanost, vstřícnost).
  • Stabilní zaměstnavatel.

 

Během dvou měsíců jsme sesbírali databázi kontaktů čítající několik set unikátních e-mailových adres. Následně jsme začali rozesílat pravidelný newsletter s novinkami, věrnostním programem, informacemi o pořádaných akcích a projektech, které získaly podporu společnosti.

 

S Terezkou a Zdeňkem z GreenSocS je radost pracovat. Nejvíce oceňuji jejich nápady, kreativitu a v neposlední řadě i spolehlivost. Oba jsou profesionálové ve svém oboru, což ostatně dokazuje prezentace naší společnosti na sociálních sítích. Díky širokému záběru vědomostí a zkušeností mladého páru, plánuje naše společnost pokračovat v načaté spolupráci.

 

Jakmile se nám podařilo vybudovat kvalitní základnu publik na Facebooku, spustili jsme firemní profil na Instagramu, který v tuhle chvíli krásně narůstá a sbírá stále nové followers.

 

Měřitelné výsledky spolupráce

Během naší spolupráce se nám podařilo nejen velmi rychle zaujmout publikum v online prostoru, rozšířit povědomí o zmíněné společnosti a jejích činnostech, ale především získat důvěru a náklonnost široké veřejnosti.

 

O tom svědčí i komentáře v případě krizových situací, které se zkrátka dějí. Dříve by korporace “slízla” drsnou kritiku. V současnosti je vidět, že péče o lidi se maximálně vyplatila. Komentáře jsou podporující a pozitivně laděné.

 

Samozřejmě nejde pouze o digitální data. Jedním z cílů bylo zaplnit akce pro veřejnost, což se zadařilo výborně! Každoročně přilákají pravidelné akce pro rodiny a veřejnost spoustu nadšených návštěvníků.

 

Terka se Zdeňkem z GreenSocS se skvěle orientují ve světě sociálních sítí. Do naší konzervativní firmy vpustili svěží vítr moderního marketingu a s jistotou nás provází komplikovaným světem Facebooku. Mají nejen neotřelé nápady, ale také je umí profesionálně zrealizovat. Pod jejich vedením dnes komunikujeme přes FB s našimi zákazníky a pro firmu jsme získali nové zaměstnance.

 

Srovnání v rámci trhu

Pokud porovnáme výsledky naší online práce s konkurencí, nejvíce by se jim přiblížila pražská společnost s mnohonásobně širším potenciálním publikem. Na Facebooku mají oficiální fanpage a pravidelně na ni přispívají. Výsledky jsou však velmi nízké – průměrné reakce nepodporovaných postů čítají 0–20 reakcí, u podporovaných až 600.

 

Zhodnocení

Naše péče (nejen) o facebookovou stránku klienta tedy přinesla své ovoce a doslova předčila jeho očekávání. Podařilo se nám splnit všechny stanovené cíle a ukázat tuto severočeskou společnost v lepším světle světu. Nyní se pyšní spoustou spokojených fanoušků a sledujících, jež jí tvoří pevnou základnu pro další růst a úspěšný byznys.

 

Chcete také dosáhnout skvělých výsledků na sociálních sítích a získat věrné publikum? Obraťte se na nás a věřte, že s námi porostou nejen vaše sítě, ale i podnikání.

 

Tereza Polansky
Spolumajitelka a zakladatelka digitální agentury GreenSocS, která se věnuje komplexní správě firemních sociálních sítí. Ve firmě zajišťuje plynulý chod, její rozvoj a péči o celý tým.
Komentáře