Crosspostování Facebook videí

Crosspostování Facebook videí

Facebookové video je výborný nástroj na zvýšení zájmu publika. Dlouhodobě se totiž video ukazuje jako nejatraktivnější obsah na sociální síti.Facebook jejich inzerenty podporuje stále novými možnostmi nastavení pro co nejlepší výsledky.

Jedním z velmi efektivních nástrojů je právě crossposting. Nejen, že ušetří čas, ale umožní vám získat ucelený pohled na výkon videa, zhlédnutí a lajky se sčítají oproti obyčejnému sdílení… ale vezměme to pěkně po pořádku 🙂

Co je to crosspostování?

Crosspostování je způsob, jak použít stejné video na vícero Facebook stránkách. Jednoduše řečeno, mnohem výhodnější a vhodnější způsob, než sdílení videí.

Při sdílení videí vidíte výsledky jen za jednotlivé stránky – tj. menší počet oslovených, dělí se vám lajky i komentáře…

Sdílená videa se samozřejmě zobrazují jako sdílená, ne jako nahraná vaší stránkou.

Výhody crosspostingu

  • Při crosspostování se údaje o videu sčítají ze všech stránek, kde bylo video zveřejněno. To znamená, že nemusíte sčítat údaje za jednotlivé stránky sami, abyste dostali ucelený pohled na úspěšnost videa. Kompletní statistiku k videu najdete na stránce, která video vlastní.
  • Na stránce se video při crosspostingu zobrazuje jako nahrané video (ne jako sdílené video), tedy pod názvem a logem jednotlivých stránek.
  • Hlavní přínos a důvod použití spočívá v tom, že z crosspostování mají výhody všechny FB stránky, které video použijí. Oběma totiž narostou hodnoty v Insights a zároveň získávají zajímavý obsah pro své publikum.
  • Další výhodou je možnost zasažení a budování reklamního publika, audience, z jiných stránek.
  • Můžete znovu použít videa, která už byla zveřejněna. Například můžete využít dřívější úspěšné video a crosspostnout jako video reklamu. Všechna zhlédnutí se vám zahrnou do metrik v Page Insights, včetně grafu úspěšnosti placeného a organického dosahu.

Jak v praxi crossposting videí funguje?

Skvělým příkladem využití výhod crosspostingu bylo úspěšné video s kouzelnou Grace z Talentové soutěže.

Crossposting on Facebook

Televize NBC zveřejnila klip jednak na Facebookové stránce America’s Got Talent a zároveň ještě na 5 dalších stránkách, a díky tomu nasbírala více než 151 milionů zhlédnutí!


Co je potřeba pro nastavení crosspostingu?

Abyste mohli videa crosspostovat, potřebujete mít na stránce roli správce a založit s jinou stránkou crosspostovací vztah. To znamená, že stránky potvrdí, že souhlasí se vzájemným zveřejňováním videí.

Proces nastavení crosspostování mezi stránkami krok za krokem

  • Jděte do nastavení
  • V levém menu je odkaz na Crossposting. Na ten klikněte.
  • Live videa:
    • Vložte název stránky nebo URL stránky ke crosspostování
    • Zvolte způsob crosspostování – stránka může crosspostovat videa automaticky bez schválení, nebo musí být crosspostování každého videa schváleno správcem
  • Klikněte na “next”
  • Hotovo 🙂

Postup povolení crosspostování klasického videa pro jinou stránku

  • Pod “create post” na začátku FB stránky klikněte na “Photo/Video”
  • Nahrajte video
  • Vložte nadpis, titulky a další informace podle potřeby
  • Scrollujte dolů, kde je možnost vybrat stránky, které mohou crosspostovat videa
  • Klikněte na “publish”
  • Hotovo 🙂

Byl vám tento článek přínosný? Kde a jak využijete nebo už jste využili crosspostování vy? Piště a sdílejte do komentářů. Těšíme se na vaše výsledky 🙂

Případně sdílejte článek, komu by mohl pomoci a dejte nám vědět jaká další marketingová témata vás zajímají.


Zdenda Polansky, GreenSocS
Spolumajitel a zakladatel digitální agentury GreenSocS, která se věnuje komplexní správě firemních Facebookových stránek. Ve firmě je hlavním tvůrcem a zastřešuje PPC reklamy.
Komentáře
  • Odebírat

    Přihlaste se k odběru novinek na našem blogu a zůstaňte s námi v sociálním kontaktu

    Vaše osobní údaje uchováváme jakoby byly naše vlastní. Ochrana osobních údajů
  • Kategorie
  • Zapojte se na facebooku