6 mužů, kteří mají specifické potřeby. Mužů s různými mentálními hendikepy. Už před nějakou dobou si je vzala pod svá křídla mostecká Diakonie a starala se o ně v rámci projektu chráněného bydleni v Xaverově.
Jenže 50 let stará budova už v mnoha ohledech nevyhovovala, a stěhování s ohledem na obyvatele domu nepřipadalo v úvahu. Kromě renovace bylo třeba zajistit také bezbariérový přístup a celkově lepší podmínky pro obyvatele. Diakonie se rozhodovala, jakým způsobem rekonstrukci financovat. A tehdy, koncem roku 2022 oslovili nás.
Jak pomáhá chráněné bydlení v Xaverově
Budova v Xaverově je domovem pro muže s chronickým duševním onemocněním nebo mentálním postižením. Prostředí chráněného bydlení respektuje jejich potřeby a podporuje jejich samostatnost. Zároveň jim nabízí asistenci ve chvílích kdy to potřebují.
Jak vybrat peníze pro dobrou věc
Část peněz na rekonstrukci pokryly dotace. Diakonie ale řešila, jakým způsobem financovat zbylou část. Nemohla využít vlastní rozpočet, protože by tím ohrozila další běžící sociální projekty. Řešením byla fundraisingová kampaň, kterou Diakonie vyzve širokou veřejnost a zapojí dárce.
Potřebovali jsme tedy zajistit:
- Tvorbu fundraisingové kampaně, jejího konceptu a struktury.
- Přípravu přehledné landing page s napojením na darovací formulář.
- Vizuální identitu kampaně a její klíčové sdělení.
- Efektivní propagaci a zapojení komunity do podpory projektu.
S čím jsme pomohli
- Navrhli jsme strukturu landing page inspirovanou už realizovanými úspěšnými kampaněmi. Základem bylo jasné sdělení, představení jednotlivých obyvatel domu, a také snadné propojení na Darujme.cz.
- Pomohli jsme s grafickým zpracováním vizuální identity a vytvořili podklady pro sociální sítě.
- V březnu 2023 jsme publikovali první příspěvek a začali s kampaní na sociálních sítích.
- Cíleně jsme spolu s klientem oslovili veřejnost i podporovatele a požádali je o pomoc.
A jak to dopadlo?
Kampaň jsme po týdnu vypnuli – už totiž nebyla potřeba. Díky přesvědčivě podaným argumentům a přehledné landing page Diakonie získala důvěru významných sponzorů, kteří na potřebnou zbývající část rekonstrukce přispěli. V Xaverově tak mohli navíc navýšit kapacitu a ubytovat další muže.
Stejně jako kdekoliv jinde, i tady byla promyšlená komunikace základním kamenem pro úspěch.
Co na to klient?
— Tým Diakonie Lepší život
Ve stručnosti
Pro mosteckou Diakonii a její chráněné bydlení v Xaverově jsme spustili fundraisingovou kampaň cílenou na pomoc s rekonstrukcí. Vytvořili jsme landing page a propojili ji s darovací platformou, navrhli vizuál kampaně a příspěvky na sociální sítě. Díky landing page nakonec Diakonie získala důvěru u B2B partnerů, kteří rekonstrukci sponzorovali. Kampaň jsme tak s úspěchem po týdnu vypnuli – k cíli jsme totiž došli společně zkratkou.
Projekt Daruj den – když agentura pomáhá
Možná znáte firmu nebo neziskovku, která má skvělý projekt s pozitivním společenským dopadem. Věnuje mu spoustu energie – ale nemá finance na marketing.
Jednou za rok v GreenSocS takový projekt vybereme a věnujeme mu jeden den práce celého našeho týmu. Jen tak, protože v něm vidíme smysl. A věřte nebo ne, za jeden den se toho dá stihnout opravdu hodně! 😊
Máte takový projekt v okolí, nebo ho tvoříte přímo vy? Přihlaste ho do Daruj den – třeba bude příští ročník ten váš. 😉