Image kampaň – proč a k čemu

22.1. 2018Zdeněk Polansky814x

Není o vás vidu ani slechu? Neexistujete! V průběhu vývoje posledních let jsme vypozorovali jeden fakt, který se nám neustále dokola potvrzuje u každého našeho klienta. Je jedno, jestli se jedná o klienta s kamennou prodejnou, který prodává jízdní kola, sýry, koupelny, nebo vlastní e-shop či je korporátní společnost. Pro všechny platí to stejné.

Je potřeba budovat svou image, svůj brand, svoji značku. Co si ale představit pod těmito slovy, které se dají naroubovat vlastně úplně na cokoli?

V jednoduchosti je síla

Největší „záhadou“ úspěchu je, že musíte jasně a srozumitelně dávat na vědomí, že existujete, co děláte a proč to děláte. Ano je to tak jednoduché, ale přesto velmi často opomíjené.

Častá slova jsou: „Každý ví, co dělám, vždy je to přece jasný. A taky že tady jsem“. Bohužel opak je pravdou. Ikdyž to lidi „možná“ tuší nebo ví, samotné je to nenapadne. Zkrátka nemyslí dnem a nocí na to, že existuje právě váš obchůdek.

Přesně z toho důvodu jsme začali rozvíjet image kampaně. V zásadě reklamu bez cíle prodat, ale pouze informovat o vás. Jasně a srozumitelně sdělit kdo jste, co děláte a proč to děláte.

 

Zlaté vejce na dosah ruky

Pokud o sobě začnete sdělovat informace a neskončíte hned po prvním týdnu, co vám tato kampaň nevydělá „milión“, v průběhu času vám začne tento způsob propagace snášet „zlaté vejce“. Lidé si o vás začnou šuškat, podvědomě budou vědět, co děláte, proč to děláte a kde vás najdou. Možná začnou přemýšlet o vašem produktu hned. Možná vás navštíví až ve chvíli, kdy váš produkt budou skutečně potřebovat (dražší produkty/služby, které vyžadují větší investici peněz). Ale důležité je, že přijdou právě k vám.

Klienti, u kterých jsme s touto aktivitou začali, pocítili změnu už během půl roku. Začala se zvyšovat frekvence návštěvnosti nových klientů, kteří se navíc pravidelně vracejí.

Pokud si vybudujete svou pověst, už nikdy nebudete pro zákazníky cizí. Vždyť oni už vás velmi dobře znají a rádi se svěří do vašich rukou. Zvlášť, pokud jim umíte předat hodnotu, o tom více tady.

 

Odměna za pravidelnou image kampaň

Potřebujete najednou rychle rozprodat skladové zásoby? Potřebujete nového zaměstnance? Ať jsou vaše akutní potřeby v propagaci jakékoli, už máte vytvořené publikum, kterému stačí jen říct a oni vám rádi zareagují.

Je totiž nepřekonatelně důležité říkat lidem, kdo jste a hlavně co od nich očekáváte. V dlouhodobém měřítku je tato forma reklamy 10x účinnější než běžná nátlaková kampaň a přitom mnohem levnější. Její kouzlo ale spočívá v permanentnosti.

 

Důležité rady do začátku

Než se do takové kampaně pustíte, vezměte si tužku a papír a napište si, co chcete, aby o vás lidi věděli. Sami sobě si řekněte, co děláte (srozumitelně tak, aby tomu rozumněl i laik) a co chcete, aby si od vás zákazníci odnášeli. Napište si, jakou přidanou hodnotu vkládáte do vašeho produktu či služby. Jaké jsou důvody proč byste si zrovna vy vybral sám sebe. Napište si, co člověk očekává, že si od vás odnese a co je skutečnou hodnotou, kterou si odnáší. Až si na tohle všechno odpovíte, stanovte si cíle, které budete chtít komunikovat.

 

To vůbec nejdůležitější, čeho musíte docílit, je získat důvěru a naplněné očekávání zákazníka. Jedním ze způsobů, jak důvěru vybudovat, je vaše reference.

 

Máte další otázky, které vám vyvstaly po přečtení článku? Napište nám a rádi vám poradíme a pomůžeme.

Zdeněk Polansky
Spolumajitel a zakladatel digitální agentury GreenSocS, která se věnuje komplexní správě firemních sociálních sítí. Ve firmě je hlavním tvůrcem a zastřešuje reklamní kampaně.
Komentáře