Dráty, které spojují svět… doslova! Aneb jak jsme náborovou kampaní zaplnili novou halu zaměstnanci i přes těžký nedostatek lidí

1.3. 2020Tereza Polansky41x

Je tomu tak, opět jsme při plnění požadavku klienta využili síly sociálních sítí. I ve zjevně nelehkých situacích totiž dokážou neskutečné věci – tedy pokud je umíte opravdu efektivně a trefně využívat. 🙂 Naším úkolem byl nábor pro nově vznikající výrobní halu u Žatce spolehlivými a kvalitními zaměstnanci. Ekonomika byla v té době na vrcholu, což nám při hledání schopných lidí zrovna moc nehrálo do karet. Přesto se nám to povedlo, a dokonce v rekordním čase!

Jihokorejská firma Kiswire patří mezi světové lídry ve výrobě vysoce kvalitních ocelových lan a drátů. Její produkty jsou hojně využívány zejména v automobilovém a energetickém průmyslu či stavebnictví. Jelikož nezahálí a neustále roste, její pobočky naleznete už v 15 zemích světa. Od roku 2016 k nim patří i výrobní závod Kiswire Cord Czech, který vyrostl v průmyslové zóně Triangle u Žatce.

 

Specializují se zde na výrobu patních lanek a výztuží do pneumatik. Společnost se však rozhodla, že právě tady rozšíří výrobu, a to na 30 tisíc tun ocelového kordu ročně pro největší výrobce pneumatik v Evropě.

 

Náš náborový úkol byl jasný

Jakmile začali stavět novou halu, spustila se i mise naplnit ji kvalitními lidmi. Nejpozději do 1 roku jsme měli najít 200 nových zaměstnanců. Kde je však brát, když jich kvůli výborné ekonomice byl nedostatek? Ano, i tady jsme se mohli spolehnout na sílu a potenciál sociálních sítí. Jedna věc je však sehnat schopné lidi…

Po bližším prozkoumání jsme zjistili, že se nejdříve musíme vypořádat s jiným zádrhelem – a to s aktuální situací uvnitř firmy. Nálada stávajících zaměstnanců nebyla zrovna pozitivní, což se odráželo na loajalitě a velké fluktuaci.

 

Museli jsme zapracovat nejen na budování brandu dobrého zaměstnavatele směrem ven, ale začít s interním HR marketingem a obnovit spokojenost a zvýšit loajalitu i chuť do práce stávajících zaměstnanců.

 

Jak jsme postupovali?

Začali jsme správnou obsahovou komunikací a cílenými kampaněmi na Facebooku. K tomu jsme přibrali správu uzavřené skupiny pro zaměstnance a community management. Tvořili jsme jak lákavé vizuály a motivační texty pro nábor, tak i informační plakáty a bannery pro pochopení benefitů, možností růstu a seberealizace pro zaměstnance.

 

Jak se nám zadařilo?

Skvěle! Novou halu jsme zvládli naplnit za polovinu času – tedy za půl roku. Navíc v době, kdy všechny provozy zoufale nemohly najít lidi a byly rády alespoň za agenturní pracovníky. V Kiswire agenturní pracanty nepotřebovali, protože se nám podařilo sehnat kvalitní kmenové zaměstnance.

 

Stejně tak se nám povedlo přesvědčit ty stávající o výhodách práce v tomto závodu a snížit tak fluktuaci.

 

Zhodnocení

Jak vidíte, opět se nám povedlo překonat všechny překážky a využít sociální sítě, jak nejlépe umíme. Klientovi jsme přivedli schopné a spolehlivé lidi v rekordním čase a napravili ne zrovna přívětivé vztahy se stávajícími zaměstnanci. Naše marketingová a komunikační strategie se rozhodně vyplatila.

 

Po splnění hlavní mise se Kiswire dočkal samozřejmě i firemního profilu na Instagramu. Nadále pokračujeme ve spolupráci a pracujeme na interním marketingu a úspěšně pomáháme s komunikací se zaměstnanci.

Potřebujete také přivést nové, a hlavně kvalitní, zaměstnance do své firmy? Ozvěte se nám, se sociálními sítěmi umíme totiž doslova kouzlit!

Tereza Polansky
Spolumajitelka a zakladatelka digitální agentury GreenSocS, která se věnuje komplexní správě firemních sociálních sítí. Ve firmě zajišťuje plynulý chod, její rozvoj a péči o celý tým.
Komentáře